سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

95/12/10
9:4 ع

بازی فوتبال خیابانی بی چمن| نقد و بررسی بازی FIFA Street 2012

بازی فوتبال خیابانی بی چمن| نقد و بررسی بازی FIFA Street 2012

 

من بعد از چندین روز بازی کردن تصمیم گرفتم این بازی را  نقد کنم… راستش خیلی دلم می خواست یک روز یک بازی ورزشی را بررسی کنم که خوشبختانه این امر اتفاق افتاد…
بازی گذشته FIFA Street با گیم پلی جذاب و طنز و گرافیک و صداگذاری زیبا توانست قدمی شگرف را برای ارائه ی یک بازی کامل بردارد اما بعضی اشکالات نسخه ی پیشین مانند باگ های زیاد باعث شد که بازی نتواند آن طور که باید مورد توجه قرار گیرد.

مطمئناً وقتی برای بار اول بازی می کنید بیشتر از اینکه به گیم پلی بازی توجه کنید نگاه تان به سمت گرافیک خیره کننده بازی می رود که در قیاس با نسخه ی پیشین زمین تا اسمان فرق کرده و دیگر مثل نسخه ی 2008 شاهد هیکل های طنز نیستیم. این امر برای کسانی که نسخه های قبلی این عنوان را بازی نکردند می تواند شگفت انگیز باشد ولی شاید برای کسانی که 4 سال انتظار این بازی را کشیدند و با نسخه های قبلی این بازی زندگی کردند بخصوص گرافیک طنزگونه و تکنیک های ماورایی نسخه ی 2008 جالب نباشد… اما بازی این قدر امکانات و تنوع در مسابقات و سیستم های جدید دارد که حتما طرفداران قدیمی این سری را هم راضی خواهد کرد…
یکی از نکات بارز بازی قرار دادن و لایسنس شدن تیم های بازی فوتبال خیابانی باشگاهیست که حتما باعث خوشحالی همه خواهد شد… بازی دارای مود های متفاتی است که بهترین آن ها را می توان مود فوتسال بازی دانست که از دو بخش اصلی دیگر پیشی گرفته.
Last Man Standing هم تناسب زیبایی بین موفقیت و سختی پدید آورده که این مود از فرعیات زیبای بازی است.
یکی از نکات منفی بازی کند شدن بازی و ازبین رفتن تکنیک های غیر واقعی است به طوری که در بازی فوتسال اصلاً نمی شود از تکنیک استفاده کرد و با پاسکاری می شود به نتیجه ی مطلوب رسید. درکل بازی کاملاً سعی کرده به سمت طبیعی شدن گام بردارد. موتوری که بازی با آن ساخته شده است همان موتور گرافیکی FIFA 12 یعنی Impact Engine است. محیط بازی به زیبایی طراحی شده است و شاید برای اولین بار در این سری به طراحی چهره ی بازیکنان بسیار دقت شده است. در کل می توان گفت که گرافیک بازی بسیار خوب عمل کرده…

موسیقی بازی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همخوانی بسیاری با زمین بازی دارند برای مثال در هر زمین آهنگ های محلی آن جا پخش می شود.

EA در بخش صداگذاری بازی سعی کرده که خاطرات کودکی مخاطبان خود را زنده کند برای مثال وقتی توپ به خارج از زمین می رود بازیکنان ناراحت می شوند و با یک دیگر حرف می زنند و ابراز تاسف می کنند.
تماشاگرانی که در کنار زمین هستند نیز بازیباز را در بازی راهنمایی میکنند و به تشویق و یا اعتراض به او می پردازند.
لازم است که توضیح مختصری درباره ی Last Man Standing بدهم. در این مود هر بازیکنی که گل بزند از بازی بیرون می رود و تیمی که گل زده یک بازیکن را از دست می دهد و به این ترتیب 4 بازیکن یک تیم باید گل بزنند تا بازی تمام شود.
بخش دیگری هم در این بازی وجود دارد World Tour نام دارد، در این بخش شما می توانید تیمی را با مشخصات دلخواه خود طراحی کنید و پا به مسابقات محلی بگذارید.
مُد آخر هم Panna Rules نام دارد که سه نقطه در سه تا از ناحیه های زمین قرار دارد که بازیکنان باید برای رسیدن به آن ها و حذف آن، حرکات نمایشی انجام دهند.

در آخر FIFA Street جدید بازیست که با تغییرات کاملاً جدی آمده که به بهتر شدن بازی کمک شایانی کرده… به شخصه شاید خیلی ها از تغییرات به وجود آمده ناراضی باشند اما به نظر خودم این بازی گام بزرگی برداشته و یکی از بهترین شماره های فوتبال خیابانی است که به همه ی شما پیشنهاد می کنم آن را بازی کنید…

گیم پلی: 7
گرافیک: 10
صداگذاری: 9
تنوع: 9
نمره ی کلی: 9



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ